• Home
  • Actualitate
  • Stiri
  • Reportaje
  • Cultura
  • Istorie
  • Fonduri UE
  • Economie
  • Afaceri
Ecou Maramuresean
">
  • Home
  • Actualitate
  • Stiri
  • Reportaje
  • Cultura
  • Istorie
  • Fonduri UE
  • Economie
  • Afaceri
No Result
View All Result
  • Home
  • Actualitate
  • Stiri
  • Reportaje
  • Cultura
  • Istorie
  • Fonduri UE
  • Economie
  • Afaceri
No Result
View All Result
Ecou Maramuresean
No Result
View All Result
Home Actualitate

Anularea măsurii DR 29 a generat reacții mixte în diverse sectoare economice și sociale.

Admin by Admin
noiembrie 6, 2024
in Actualitate, Alegerea Editorului, Uncategorized
Reading Time: 3 mins read
Share on FacebookShare on Twitter

Autoritățile au anunțat oficial retragerea măsurii DR 29, care fusese implementată inițial pentru a regla o serie de aspecte din domeniul transporturilor internaționale. Această măsură, care afecta în special companiile de transport și logistică, a fost considerată de mulți drept prea restrictivă și dificil de aplicat în contextul economic actual.

">

Criticii măsurii DR 29 au susținut că aceasta impunea bariere suplimentare asupra circulației mărfurilor și asupra activităților comerciale transfrontaliere, ducând la creșterea costurilor operaționale pentru companii și la întârzieri semnificative. Anularea acesteia a fost salutată de asociațiile din industria transporturilor, care au cerut de mult timp o reevaluare a normelor impuse.

Pe de altă parte, unii oficiali guvernamentali și organizații de mediu și-au exprimat îngrijorarea cu privire la efectele pe termen lung ale acestei decizii, subliniind că măsura DR 29 fusese creată pentru a răspunde unor nevoi urgente de reglementare și protecție a resurselor.

Decizia de anulare va intra în vigoare în următoarele săptămâni, iar Guvernul a promis că va iniția consultări pentru a elabora un nou set de măsuri mai adaptate nevoilor actuale, care să mențină un echilibru între dezvoltarea economică și responsabilitatea socială și de mediu.

Scopul acestei măsuri era dublu: pe de o parte, se urmărea o mai mare protecție a infrastructurii și mediului înconjurător, iar pe de altă parte, se încerca o mai bună organizare a traficului internațional în contextul creșterii volumului de mărfuri care tranzitau granițele.

Totuși, măsura DR 29 a fost criticată din cauza efectelor adverse asupra economiei, în special asupra firmelor mici și mijlocii din sectorul transporturilor, care se confruntau cu costuri suplimentare și o birocrație mai mare. De asemenea, s-a raportat că DR 29 ducea la întârzieri în livrarea mărfurilor și la o competitivitate redusă în comparație cu alte țări vecine care nu implementaseră reglementări similare.

Astfel, anularea DR 29 vine ca un răspuns la presiunile exercitate de sectorul privat și de organizațiile comerciale, care au cerut o reevaluare a normelor pentru a facilita comerțul internațional fără a compromite însă standardele de siguranță și protecție a mediului.

Măsura DR 29 presupunea o finanțare considerabilă destinată susținerii infrastructurii de transport și a implementării unor soluții tehnologice avansate pentru monitorizarea traficului internațional. Se estima că această măsură implica alocarea a aproximativ 250 de milioane de euro, fonduri provenite atât din bugetul de stat, cât și din surse europene. Aceste fonduri erau destinate îmbunătățirii infrastructurii vamale, a echipamentelor de monitorizare și control al transporturilor, precum și pentru dezvoltarea unui sistem digital de gestionare a traficului transfrontalier.

Finanțarea includea și o componentă de sprijin pentru companiile care implementau tehnologii verzi în transport, astfel încât să fie reduse emisiile de carbon și impactul asupra mediului. Cu toate acestea, mulți critici ai măsurii au argumentat că o mare parte din această finanțare nu era suficient de bine distribuită către sectorul privat, creând astfel un dezechilibru între costurile suplimentare și beneficiile pe termen lung.

Lucian STRAJERU

Post Views: 13
">
Previous Post

Noua Măsură DR27: Oportunități și Provocări pentru Deținătorii de Pensiuni

Next Post

Noi Fonduri Europene pentru Dezvoltarea Regională – Oportunități Majore pentru România în 2024

Admin

Admin

Related Posts

Actualitate

Vești bune pentru aplicanți: prelungire oficială a celui de-al doilea apel Interreg HU–SK–RO–UATermen prelungit pentru al doilea apel Interreg HU–SK–RO–UA: mai mult timp pentru proiectele transfrontaliere

noiembrie 7, 2025
Lansare: „ViataLaSapanta” aduce Săpânța pe TikTok
Actualitate

Știți de când a fost locuită Săpânța?

noiembrie 7, 2025
APIA Sighetu Marmației: Termenul pentru depunerea cererilor de plată prelungit până la 13 iunie 2025
Actualitate

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură – Centrul Județean Maramureș (APIA Maramureș) demarează campania de informare pentru fermieri

noiembrie 7, 2025
Tehnologie & inovaţie la poarta Maramureșului: un nou pas pentru centrul IT din Sighetu Marmației
Actualitate

Tehnologie & inovaţie la poarta Maramureșului: un nou pas pentru centrul IT din Sighetu Marmației

noiembrie 7, 2025
Noua aplicație pentru evidența angajaţilor: REGES‑ONLINE & ROeID
Actualitate

Noua aplicație pentru evidența angajaţilor: REGES‑ONLINE & ROeID

noiembrie 7, 2025
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) – Serviciul Fiscal Municipal Sighetu Marmației
Actualitate

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) – Serviciul Fiscal Municipal Sighetu Marmației

noiembrie 7, 2025
Next Post
200.000 EURO pentru fermierii și antreprenorii din mediul rural

Noi Fonduri Europene pentru Dezvoltarea Regională – Oportunități Majore pentru România în 2024

Discussion about this post

Ecou Maramuresean

© 2025 Ecou Maramuresean. Toate drepturile rezervate.

Rasfoieste

  • About
  • Advertise
  • Privacy & Policy
  • Contact

Urmareste-ne

No Result
View All Result

© 2025 Ecou Maramuresean. Toate drepturile rezervate.

This website uses cookies. By continuing to use this website you are giving consent to cookies being used. Visit our Privacy and Cookie Policy.